Barion Pixel

FORGOT YOUR DETAILS?

Este elerkezett a tovabbindulasom indeje a buszommal. Ez a busz egy un. feligalvo buszjarat, ami azt altjelenti, hogy hatradontheto az ules es ezzel majdem vizszintes helyzetbe kerulve lehet szepen aluszkalni. Nos buszomat meglatva mar sejtetttem, hogy itt sok alvas nem lesz. Egy kis buszrol volt itt ugyanis szo, kb. 20 ferohellyel. A busz belulrol egeszen viccesen nezett ki. Olyan volt mintha valami sztripbarba foglaltam volna helyet. Belul a tetejen volt nehany sokszinben vilagito ill. villogo lampa es volt meg ket kromozott kapaszkodo rud, melyek tancosrudaknak neztek ki. Viccesen megkerdeztem, a jegyszedot, hogy a tancoslanyok mikor erkeznek. Termeszetesen nem tartotta olyan viccesnek mint a mellettemulok. Ismetelten egyedul en voltam nem Indiai. Utunkon Ooty fele, legfeljebb 4 orat tudtam csak aludni, ugyanis a hely akkora volt, hogy a terdem folyamatosan nekinyomodott az elottem levo hatradontott ules muanyag hatlapjanak. Ez orankent legalabb egyszer fel is keltett. Masnap reggel 6-kor Ootyban megerkezve, mely 2600 m magasan fekszik, kezdodott a fagyoskodas. Szerintem legfeljebb 3-5 fok lehetett. Ez itt szokatlan hideg lehetett, mert nem egy indiait lattam vacogni a hidegben. Azt azert hozzateszem, hogy a hideg ellenere, volt akin csak egy vekony ing volt, meg mezitlab maszkalt. Alig vartam, hogy vegre elobukkanjon a nap, hogy kicsit felolvasszon. Maga a varos baromira nem tetszett, zajos volt, az atlagosnal nyuzsgobb es talan koszosabb. Aztan lehet, hogy az tiszta Kodaikanal utan volt csak nagy a kontraszt. Gondoltam adok azert ennek a helynek egy eselyt es mivel etvagyam itt indiaban szinte sosem lankad, kezdtem kutatni egy jo kis reggelizohely utan. Nemi seta utan talaltam is egy jo kis helyet a piacon, kozvetlenul az egyik templom mellett. Itt Tamil Nadu megyeben egeszen jopofa kis tomplomok vannak, mint ahogy a kepen jol lathatjatok. Teteje tele van aggatva kis porcelan szobrokkal, mely egy kicsit giccses latvanyt nyujt az arra latogato szaaltmara. Miutan befalltam a rantottamat, es vegeztem a netezessel, elindultam megkeresni a Lonely Planet altal ajanlott szallasomat. Tiz ember megkerdezese es 4 km gyaloglasa utan feladtam a keresgelest es ugy dontottem, hogy meg ma tovabb utazom a kozel 70 km-re levo tigris vadrezervatumba, hogy reszt vegyek egy kis szafari turan. Gergo meselte nekem, hogy o volt egy ilyenen es milyen jo kis elmeny volt. Mivel nincs messze, gondoltam a szafarizas utan masnap majd visszajovok Ootyba es akkor nekikezdek egy kis kirandulgatasnak. Az ut ket es fel oraig tartott es baromi szep panoramas kilatasban volt reszem mikozben haladtunk a tobb mint 1000 meterrel alacsonyabban fekvo vadrezervatum fele. Vicces volt, most 24 oran belul ketszer voltam korateli es ketszer koranyari idoben a nagy magassag kulonbseg miatt. A vadrezervatumban legalabb 30 fok volt. A rezervatumba egy hatalmas kapun kellett behajtanunk, mert termeszetesen be van keritve, hogy a vadallatok ne tudjanak lelepni. A szallasom a rezervatumon belul van, melyhez termeszetesen egybol be kell regisztralni. A kapukon belul, tilos volt kirandulgatni es amint lattak, hogy kezdesz eltavolodni a szallodakomplexumtol, egybol visszatessekeltek. Hiaba a vadallatokkal nem lehet jatszadozni. A recepcional a szallas utan kerdezve, negyszeres aron akartak nekem agyat adni, ugyanis ez is diakszallokent mukodott es mivel csak egyeul voltam a negy agyas szobara, a tobbit is ki akartak velem fizettetni. Termeszetesen ez is csak lehuzas. A Lonelyt gyorsan elokapva olvasgatni kezdetem, mert emlekeztem ra, hogy ha szafarizni akarok, akkor azt csak a hivatalosan szervezett buszturaval lehet amely egy ket oras furikazas a kietlen utakon, viszont latnivalo nem lesz tul sok, mert az allatoknak jobb dolga is van, mint ut szellen varakozni, hogy a turistak lefotozhassak oket. Volt viszont egy masik lehetosseg. Ha a rezervatum szellen levo faluba megyek, akkor talalok ugymond illegalis turavezetest, mely annyit jelent, hogy szerveznek nekem egy 4-5 oras gyalogturat a rezervatumba es kicsit jobban test es termeszetkozelben nezhetem meg az allatokat. Ez a tura termeszetealtsen otszoros aron veheto igenybe, ugyanis az oroket is le kell fizetni. Mikozben elindultam megnezni a szallasomat, odajott hozzam egy fiatal kb. 24 eves terepjaros taxis srac, akivel el kezdtem beszelgetni. O erosen javasolta, hogy menjek at a masik kis faluba, ugyanis tud nekem olcson szallast szerezni es meg raadasul megszervezi nekem a gyalog szafarimat. Gondoltam remek, vegulis ezert jottem ide. Gergo is meselte, hogy ok egy ilyen turan vettek reszt es hogy baromi jo kis hangulata volt az egesznek. Mivel a taxisok is fokent a penzedre hajtanak, elmondtam neki, hogy rendben, de egy olcso tiszta szobat keresek max. 200 rupiaert es hogy a hajnali szafarihoz szerezzen meg 2-3 embert mert akkor osztodnak a koltsegek. Erre rabolintva elindulva az uton maris talalkoztunk egy bolennyel. Remek, sinen vagyok gondoltam. Elkezdtuk megnezni az olcso szallasokat. Az elso rendben volt, de kapasbol masfelszer annyiba kerult alkudozas ellenere, mint amit indulas elott kikotottem. Tovabb alltunk a kovetkezohoz, mely egy dohos koszos kis lyuk volt, kizart, hogy ide bemaltenjek. Vissza az elso hely. Bekoltozesem utan, megbeszeltuk, hogy este meg atjon, hogy megbeszeljuk a szafari reszleteit. Meg vacsora elott gyorsan kimostam az osszes ruhamat, mert mar teljesen kifogytam a valtoruhaimbol mar vagy 2 napja. Este megerkezett a srac. Mondta, hogy talalka reggel 6.15-kor. Rakerdeztem, hogy mennyire sikerult a toborzas. Azt valaszolta, hogy egyedul vagyok. El is kezdtem neki ecsetelni, hogy akkor holnap reggel is egyedul leszek, mire o azt mondta, hogy szerez meg embert. Kerdeztem tolle, hogyan, hiszen az egesz faluban en voltam egyedul utazo annak ellenere, hogy allitasa szerint az utazok itt szallnak meg. Atverve ereztem magam immaron masodszorra, ugyanis se olcso szallas, se tovabbi resztvevo. Megis beleegyeztem a kulonturaba, hiszen emiatt jottem ide, hogy kalandos gyalogturan menjek allatlesre. A beszelgetes soran, kiderult, hogy o fog engem vezetni a kalandozasunk soran. Eltavozasa utan kezdtem egyre inkabb kezdtem felhuzni magam, ugyanis Gergo elmeselese alapjan az o vezetoje nyomolvasas altal, az allatok friss labnyomai alapjan vezette el oket az igazan jo helyekre. Na egyben biztos voltam, hogy ez a srac ezt garantaltan nem tudja megcsinalni. Magamban korulbelul igy ereztem magam GGGGRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. Eldontottem, hogy masnap reggel, atvitetem magam ismet a rezervatum kozponthoz, hogy reszt vagyek a buszos turan, hiszen a ket taxifuvarozas miatt mar igy is eleg penzt dobtam ki az ablakon, semmi szukseg arra, hoaltgy meg egy tetemes osszeget adjak neki a nagy semmiert. Persze tudtam, hogy a frissen mosott ruhaim addigra nem szaradnak meg, de nem erdekelt. Lefekudtem aludni, hogy masnap megujult erovel induljak a vadlesre. Ejott a masnap reggel ebresztoje, de nem a telefonom csengohangja szolt, ugyanis a srac aki elmondasa szerint itt nott fel es mindent tud a kornyekrol, elfelejtette emliteni, hogy szallasom egy  mecset mellett van es reggel otkor elkezdtek uvoltetni a muezint. Visszaalvas eselyten ebben a zajban, na meg ismet felhuztam magam. Lementem, osszeszdni a ruhaimat. Amikor leszedtem a szaritorol, meg csavarni lehetett belole a vizet. Cuccamiat osszedobva, elindultam fogni egy fuvart. Lelkifurdalasom egy csepp sem volt, hogy a srac reggel koran fel fog kelni, hogy elvigyen szafarizni, amugy is csak a lehuzasomra ment ra mar az elejetol fogva, es meg az alvasomat is szabotalta, na ezt mar nem hagyhattam buntetlenul. Fuvart hamar fogtam es egy pillanat alatt ott talaltam magam ismet a kozponti recepcional. Mikozben setaltam az epulet fele, ereztem, hogy viz csopog a labamra minden lepesnel. Gondoltam ennyira nem lehetett vizes a ruham. Zsakomat kinyitva szembesultem azzal, hogy a cuccaim tetejere pakolt literes vizespalack tartalma tavozott a zsakom belsejebe. Na ezen mar csak mosolyogni tudtam. A zipzaromat ismet felhuzva tovabbsetaltam az epulethez. A szafari reggel 7-9 igalt tart, indulasig meg volt legalabb egy oram. Kozben elokaptam a Lonelyt, hogy  kitalaljam tovabbi utvonalamat, ugyanis eldontottem, hogy nem megyek vissza Ootyba. Meg Kodaikanalban egy Adi nevu lannyal beszelgettem, hogy lent meg delebbre Thrivandurumban van egy Ashram ( erre a legjobb jelzo talan a kolostor szo ), amely indit egy kethetes Yoga kurzust kezdoknek, melynek egy egeszen komoly kis napirendje van, sok Yogaval, meditalassal meg miegymassal. Ez a kurzus januar 16-an indul. A ket helyett csak egy hetre akarok bevonulni, addig viszont mar csak 5 napom van hatra. Hamar dontes szuletett. Innen tovabbutazom Allapyba, ahonnan hajon tovabb megyek delre majdnem egeszen Varkallaig, ott ugyanis tudok ismet a tengerparton repulni. Eljott a 7 ora. a buszos szafarira meg egyedul voltam. Ennek eredmenye keppen egeszen 8-ig vartunk, tovabbi resztvevokre. Termeszetesen nem tartott vabb egy oraval a szafari:) Ismetelten kicsit lehuzva ereztem magam. Az egyoras kis tura viszont egeszen rendben volt es sok szerencsenk is volt, mert lattam, kulonleges majmokat, szarvasfeleket, faval birkozo elefantot, termesetesen az elefant nyert. lattunk meg egy kulonlegesseget, egy leopard anyukat 3 kicsinyevel, azok nagyon aranyosak voltak. Visszaerkezve egybol utnak is indultam, mert tudtam, hogy hosszu ut all elottem. ketszeri buszvaltassal es egesznapos buszban ules utan meg is erkeztem este 10 kor Allapyban. Ez volt az elso olyan utazasom, melyet nappal hajtottam vegre es ekkor dobbentem ra, mekkora elonye van az alvo vonatos meg buszos megoldasnak. Rovid keresgeles utan talaltam egy olcso szallast. Elso utam a zuhanyzoba vezetett, aztan ruhateregetes es alvas. Reggelre a ruhak remeszetesen nem altszaradtak meg mindig meg, de rovid pakolas utan elindultam a “hajokikoto” fele. Ez a hajozas egy allovizes csatornarendszeren belul tortenik, de mivel pont az utvonalamon fekszik, gondoltam osszekotom delre utazasomat egy kis vizituraval, ezzel valtozatossabba teve kis kalandozasomat. ez a kis 8 oras utazas egeszen jol sikerult. Gyonyoru kornyezetben csonakaztunk, kozben jokat beszelgettem a velem utazokkal, es meg egy jo kis sakkpartiban is volt reszem. A sakkot a kozelmultban vettem es egeszen jo kis csatak szoktak zajlani. Itt kivetelesen kikaptam. Engem elverni mondjuk nem nagy kunszt, hiszen elegge kezdo vagyok, bar eddig altalaban nalam is gyengebb sakkepesseggel rendelkezokkel hozott ossze a sors. A hajo ut soran baratkoztam ossze Charlyval, egy osztrak 56 eves fickoval. O egy elorrehozott nyugdijas utazo eletet eli. Elegge laza egy figura, a kozelmultban pl. felkoltozott a hegyekbe es vett maganak paar kecsket, tehenet meg egy szamarat, hogy elosegitse depressziojabol valo kilabalasat. Ahogy ot elnezem, sikeres volt a kuraja:) Mivel o is Varkallaba megy, ugy dontottunk, hogy innentol kozosen folytatjuk utunkat, ezzel szallasunkat is olcsobba es kevesbe unalmassa teve. A hajo kikotese utan meg sikerult egy buszt fognunk celallomasunkig. Elso sokkolo benyomas meg is volt a helyrol. Ez az aprocska kis hely, zsufoltig tele van turistakkal, emiatt szaban szallas csak magas aron talalhato, de nem csak a szallas draga, hanaltem szinte minden egyeb. Varkalla, kozvetlenul a tengerparton, 30-40m magas sziklafal peremen helyezkedik el. A turizmus itt az utobbi paar evben kezdett el igazan megnoni, mely kovetkezteben, gombamod nonek ki az ujabb es ujabb szallodak. Az egesz hangulata semmiben nem kulonbozik barmely turistakkal zsufgolt europai tengerparti udulohelyetol. Mivel ugyis csak harom napot leszek itt, csak elszorakoztatom magamat valahogy. az ido itt is gyorsan telik, a sok semmittevessel. Volt hogy segitettem pl a halaszoknak kihuzni a hatalma halojukat a partra. Legalabb 30 fo vett reszt az akcioban. Amennyire erolkodtunk, azt hittem, hogy legalabb Moby Dick lesz a haloban, vagy a Kraken. A vegerdmeny egeszen silany volt, kb. 200 kg-nyi tobb szaz 10 cm es hal. Persze amint kint voltak a halak es vergodtek a haloban, egybol megsajnaltam oket. Repulni csak egyszer tudtam, mert szerencsemre del India felett egy ciklon kering, mely kovetkezmenye keppen a szel szinte mindig oldalrol fuj. Ez okozta Kodaikanalban a mindennapos hatszelemet. Holnap indulok tovabb Thrivandurumba, hogy elkezdjem a kolostorba valo bevonulasomat.

Az utobbi egy hetemben semmi sem jott ossze ugy ahogy szerettem volna. Ebben a helyzetben tapasztaltam meg a nagy elnyotet annak, hogy nincs megtervezve az utam, ugyanis amikor nem tetszett egy hely egyszeruen tovabb alltam. Az arany eddig azert nem rossz, mert eddigi kozel ot hetes utazasombol ez volt egyedul az a periodus amikor rosszul jott ki a lepes. Az ashramos tortenetekrol meg majd legkozelebb…