Barion Pixel

FORGOT YOUR DETAILS?

Barataim azt mondtak, hogy Koppany, ha Indiaba mesz, akkor egy helyet mindenkepp meg kell latogatnod es ez a hely nem mas mint Hampi. Gondoltam jol vanalt, felveszem az utvonallistara. Hospetben megerkezve a hoszzu vonatozas utan, egybol fogtunk a ket Izraeli lannyal egy rikshat, amely ketszeres aron vitt el minket Hampiba. A ketszeres arat azzal indokolta, hogy mivel nagyon keso van, nem lesz visszafele fuvarja es igy neki ez az ut veszteseges. Mivel harom fele osztottuk a fuvarunk koltseget, annyira azert nem volt veszes. Hampit egy kis folyo szel kette, ahol az egyik oldalon az osszes latvanyossag talalhato, a Lonely megis azt irja, hogy a legtobb turista a tuloldalon szokott megszallni, mert sokkal termeszetbaratabb a kornyezet, es sokkal hangulatosabb az egesz legkor. Termeszetesen ilyen keson mar nem visz utasokat a folyot atszelo motorcsonak, emiatt elso ejsakankat a latvanyossagok oldalan toltottuk. Masnap felkelve egy gyors vodorontozos zuhanyt kovetoen, el is mentunk csonakazni egyet es el  kezdtunk keresgelni egy kis hangulatos szallast. Kisi ido utam megtalaltuk  Hema Guest Haus-t, amely tele  volt kis bungallokkal es fuggoagyakkal. Gondoltam nem is kell nekem tobb, hogy a hosszu ut altal megfaradt testemet kicsit megpihentessem. Cuccainkat lepakolva egybol, irany az etteremreszleg. hogy reggelizzunk. Leulve a szomszed asztalnal beszelgetett egy fiatal srac meg egy lany, akiknek az akcentusarol eggybol kihallottam, hogy nemetek. Ok Lukas es Laura. Baromi laza altkedves es jofej nemetekrol van szo, ami azert nem olyan gyakori. Reggeli utan, meg is beszeltuk, hogy berlunk bicikliket, hogy kicsit bejarjuk a kornyeket es csak masnap megyunk at a tuloldalra, megnezni a rengeteg epiteszeti latnivalot. Itt delen a kornyezet igen csak megvaltozott. Hampi tele van palmafakkal, es rizsultetvenyekkel es oriasi gombolyu sziklakkal, melyek kozul nehany ugy nez ki mint ha mindjart legurulna e helyerol. Mintha oriasok rakosgattak volna egymasra oket. A homerseklet verge atvaltott egesz napos rovid nadrag polo idoszakra, ugyhogy a napnyugta utani fagyoskodasnak vege. Valto nelkuli bringainkra felpattanva, a helyiek altal ajanlott tavat tuztuk ki elso uticelunknak. 15 eve nem igazan ultem biciklin, ugyhogy kulonosen elveztem a bringaval valao tekergetest. A tavat megtalalva egybol kiultunk a gat szelere, vizsgalgatva a kornyeket es ki is szurtunk egy baromi jo kis ugralo helyet. Ott uldogelve megerkezett egy ujabb kis turista csoport kb 10 fovel. Egyutt tovabb allva elindultunk az ugrallo helyhez, hogy megmartozzunk. Mint kiderult nem is olyan alacsony, korulbelul 8 m magas volt. Ez mar az a magassag, ahonnan semmilyen trukkos csavart ugrast mar nem merek ugrani, mert ha itt hibazok, az aztan hatalmasat ut. Kis kiegeszites keppen az egyik helyi hozzatatte, hogy nyaron neha felusznak a folyon a krokodilok, hogy itt pancsoljanak. Ettol persze most nem kellett tartanunk. Ha megis, akkor elmeseltem nekik, hogy raugrok a krokodil hatara es kiszorfozok vele a partra, amelyre mar a vadi uj krokodilcsizmammal fogok kilepni. Kicsit hitetlenkedtek benne az igazat megvallvaJ A furdozest kovetoen a tovbbindultunk, hogy megkeressuk egy hegy tetejen talalhato templomot, ami azt jelenti, hogy talan repulni is lehet onnan. Nemi tekergetes utan meg is talaltuk a turistak altal ‘’Majomtemplomnak’’ becezett, valodi neven Hanu Man templomot. Hogy miert is becezik igy, nem nehez kitalalni. Felmaszva a hegyre, csodas kilatas tarul elenk. Korulnezve kapasbol talaltam nehany helyet ahonnan el tudnek startolni az ernyommel. Termeszetesen nem volt nalam, de az nem jelenti azt, hogy nem fogok vissza latogatni. A hegyen el is toltottunk egy ket orat a kilatast meg a majmokat csodalva. Mikozben a leultem az egyik kokorlatra es elvezkedtem a kilatasban, volt egy majom egy piros kotelbol font nyakorvvel, amely igen csak produkalta magat nekunk, nagyon aranyos volt. Azta egyszer csak kiszurt engem a sok ember kozul es kozelitett felem. Mi mas kellhetett neki mint a taskamJ Na jo most en voltam a hunyo, mert volt nalam egy csomo banan es valoszinuleg megerezte az illatat. Mivel olyan jo fejnek tunt, gondoltam megszanom es adok neki egy banant. Elokotoraszva egyet, elkezdtem meghamozni, es gondoltam elosszor oda adom a hejjat, ugyanis Bundinal az erodben nagy eloszeretettel fogyasztottak. Mikozben hamoztam a banant a majom egyszer csak odapattant a karomra, helyetfoglalt rajta es kikapta banant a kezembol. Kapaszkodva polomban szepen lassan elkezde majszolatni a banant. Baromi aranyos volt. Nem mondom kicsit paraztam tolle, de inkabb elveztem ezt az egesz helyzetet. Miutan elfogyasztotta, ugy gondolta, hogy nekilat a tobbi banan elokutatasanak, de ezt mar nem hagytam. Meg napnyugta elott visszatekertunk, de mar a visszafele uton ereztem, hogy nagyon megkapott a nap, annak ellenere, hogy egesz nap volt rajtam sapka, meg kentem magma napkremmel. Otthon megerkezve szembesultem azzal, hogy kaptam egy igen eros napszurast. Ez sajnos ki is iktatott engem a kovetkezo masfel napra, mind ezt kombinalva nemi hasmenessel. Masfel napnyi agybanfekves utan kezdtem magamhoz terni es ismet aktiv eletet elni, termesztesen kombinalva nemi bringazassalJ Ez a tortenet sajnos elegge legyengitett az utanna kovetkezo ket altharom napra es nem tudtam annyira elvezni a tortenteket teljes egeszeben. A masodik bringazos napon, most az ernyom vegig a hatomon volt, mert tudtam, hogy ma a nap vegen szarnyalni fogok. Delutan 4 korul megerkeztem ismet a hegy labanal, hogy megmasszam. Fent megerkezve, ismet ra kellett jonnom, hogy a szel iranya nem az igazi, mert mindig a hegy elere fuj. Sebaj, keresve magamnak egy kis starthelyet, nekialltam kipakolni a cuccomat. Kapasbol akadt ket kissrac aki nagy erdeklodessel segitett nekem a felkeszulesben. Egy simanak tuno szikla tetejen teritettem ki az ernyomet, ahonnan nagy szenvedes volt a startom, mert mindig leakadtak a zsinorjaim. Mivel semi szin alatt nem akartam zsinort szakitani, inkabb ket harom alkalommal indultam neki a startnak. Kesobb kiderult, hogy repultek itt mar elottem es hogy annak a sracnak sikerult parat elszakitania. Termeszetesen nem tartott semmit a hegy. Sebaj, lent leszallva ismet nekiindultam a hegynek. Felfele menet, ugy ereztem magma mint valami super star. Mindenki megallitott, hogy mennyire allati volt amit csinaltam es, hogy mennyire orulnek neki, hogy talalkozhattak velem. A nem levegoben maradasom altal letort egomat kellokeppen felhizlaltak ezzeJ. Nem tudtam, hogy ennyire vagany dolog, ha nem birok megmaradni a hegyenJ A kovetkezo kor mar job volt de 10 perc utan itt is a foldon voltam. Kellokeppen elfaradva, hazatakertem, hogy elkezdjem osszepakolni a cuccaimat, hogy felkeszuljek a holnapi tavozasomra. Karacsony estet a nemetekkel toltottem egy etteremben. Ez volt az az este amikor igazan honvagyam volt, folleg miutan belegondoltam, milyen finom etelkoltemenyek vannak eppen otthon. Belegondolva meg most is ossze fut a nyal a szamban.

Mivel vonaton szabad hely mar nincs es en ugyis ejszaka akarok utazni, egy alvohelyes buszra vettem jegyet. Sajnos itt is csak ulohely vasarlasara volt lehetosseg. Masnap reggel elhagyva szallasomat, odasetaltam a csonakhoz es helyet foglaltam. A kovetkezo utas aki mellettem helyet foglalt, egy bambuszbol keszult fuvolaval a kezeben erkezett. Masik ket baratja kezeben dobok voltak. Nem is kellett tobb, hogy kicsit beszelgessek vele es megkerjem mutassa meg a hangjat. Nagyon szepen szolt, szinte simogatta a lelkemet. Kiderult, hogy egyutt szoktak orszagszerte fellepni. Egy perc utan elkezdtek egy rogtonzott kis jammelest. Baromi jo volt a hangulat. A tuloldalon megerkezve, megkoszontem nekik ezt a remek kis elmenyt es elkezdtem keresni egy ettermet, ahol ledobhatom a cuccaimat, hiszen a latnivalokbol, altnem lattam meg semmit. Megtalalva remek kis helyem, megigertem nekik, annak ellenere, hogy nem kertek semmit csereben a cuccom raktarozasaert, hogy tavozasom elott naluk fogok vacsorazni. Hampi maga baromi jo kis idoutazas. A varos tele van tobb evszazados romokkal, melyek kinezetre leginkabb a maja templomokra hasonlitanak. Persze ezt kizarolag az en nem hozzaerto turistaszemeimmel latom igy. Annak ellenere, hogy kozel vannak egymashoz a templomok, el lehet itt boklaszni egesz nap. Egyetlen helyen kellett csak belepot fizetni, ami raadasul elegge borsos volt, folleg ugy, hogy nem volta akkora durranas. Kulturalis korutazasomat az ettermi vacsoraval zartam. Utanna fogtam egy rikshat es elindultam hospet fele a buszomhoz. Hampi is tobbek kozott egy olyan hely, ahol vigan el lehet tolteni akar egy hetet is, de mivel India hatalmas es tele van sok jo helyel, nem volt vesztegetni valo idom, folleg ugy, hogy bebuktam egy napot a napszuras miatt.

A Buszutazas

A buszutazas termeszetesen egy ora kesessel indult. Mar a jegyem kiallitasakor sejtettem, hogy itt megint lesz valami kis gixer, ugyanis a negyealts ulesre kaptam helyet. Ami azt jelenti, hogy elso sor. NEEEEEEE. Itt ismet nincs hely a labaknak. Fellepve a buszra volt egy pozitiv meglepetes, ugyanis a negyes szam a masodik sor volt, mert az ulessor egyik fele mar halofulke volt. Az osszes ules kozul  a buszon egyetlen egy volt rossz, amelyiknek a hattamlajat csak fekvo pozicioba lehet allitani, ez termeszetesen az enyem volt. Ez azt jelentette, hogy vagy fekszem, vagy gornyedve elorredolve ulok. Meg indulas elott szoltam a sofornek, hogy ha valaki nem erkezikk meg az alvokabinjaba, szivesen fizetek egy kis extrat, hogy elcsereljem az ulesemet egy alvora. A busz tomve volt, az esely erre szinte nulla, de mivel Indiaban vagyunk, gondoltam itt barmi elofordulhat. Indulas elott jelezte egy indiai ficko hogy o inkabb lent ulne a baratjaval es ha akarom akkor 100 rupia fejeben cserelhetjuk helyeniket. Hurraaaa, kaptam is a cuccomat es irany az alvohelyem, ami sajnos leghatul volt, megpedig fent. Alvohelynek ez a legrosszabb kombinacio, mert itt minden godorbehajtas es bukkanonal igen nagyot repul az ember. A legjobb kozepen lent, mert ha ket kerek kozott vagy akko a busz eleje meg hatulja nagyot mozdul egy egy katyunal, a kozepe viszont alig. Ennek ellenere, termeszetesen boldogan foglaltam el helyemet. Na igen ezek az elet aprobb oromeiJ Megprobalva nyugovora terni mikozben neha akkora katyukba mentunk, hogy a mellettem alvo indiai uriember olebe repultem egyszercsk tortent valami, mert elenkvagott egy motor meg egy riksha es megallasra kenyszeritettek. Mikozben a sofor kint orditva osztott 8 indiai fiatalt, kozulluk az egyik altkiszedte a busz kulcsait, melyet visszaadni nem igazan szandekozott. Mint kiderult 5km-el korabban, vegrehajtottunk egy veszelyes elozest, aminek semi kovetkezmenye nem lett (nem is ertem mit ertenek itt veszelyes alatt, mert szamomra mindegyik annak tunik) es amibol senki nem eszlelt semmit. Ok megis utannunk jottek es 3000 rupiat koveteltek tollunk. Kicsit eszement volt es a rendorseg kijonni meg nem akart, mert se szemelyi, se elemi kar nem tortent. Mondtam is a tobbieknek, hogy nezzek a jobbik oldalarol, amig all a busz, addig nem pattogunk benne es tudunk aludni. Nem is kellett nekem tubb ennel es ledoltem aludni. Haromnegyed ora utan a sofor ugy dontott kifizeti oket mert el kellett ernunk egy masik csatlakozast es emiatt sietnunkk kell. En felallomban utaztam vegig a 11 orat de legalabb tudtam aludni egy keveset.

Most Goaban vagyok  az Arambol Beach nevu partszakaszon. Gonoltam ha szilveszterezni akarok ez egy idealis hely. Tele buikkal, meg mindennapos tengerparti repulesi lehetosseggel. Jelnteni ujevben fogok. Elorre is boldog ujevet mindenkinek.